ruro
Suntem pe Viber!
+373 (79) 00 97 00

Primește o consultație gratuită din orice colț al lumii!

TOP 5 greșeli ale proprietarilor atunci când oferă locuințele în chirie

Toți proprietarii au atitudine diferită față de bunurile imobiliare care le oferă în chirie. Unii sunt prea pretențioși și verifică fiecare crăpătură, alții fac reparații în mod regulat, iar altora nu le pasă defel, de aici și apar foarte multe consecințe negative.

Dar există 5 greșeli principale pe care le fac mulți proprietari:

1. Nu verifică apartamentul oferit în chirie
Se întâmplă să se stabilească o relație de încredere între chiriaș și proprietar, iar acesta încetează să mai viziteze apartamentul, plata lunară se face la câteva luni și nu se verifică achitarea serviciilor comunale. De regulă, în 90% din cazuri, un astfel de proprietar are o surpriză neplăcută la sfârșit.


2. Nu semnează contract de locațiune și nu înregistrează contractul la serviciu fiscal
Fără un contract scris, doar „pe bază de vorbe”, ambele părți pot suferi abuzuri mai greu de rezolvat ulterior pe cale legală. Nu vă fie teamă să dezvăluiți informații că oferiți locuința în chirie, deoarece consecințele pot fi mult mai grave decât familiarizarea cu biroul fiscal. Nu este nevoie să descărcați șabloane de contracte de pe internet, puteți contacta un specialist imobiliar de încredere care vă pune la dispoziție un contract întocmit corect din punct de vedere juridic.

3. Nu apelează la o agenție imobiliară
Agenția imobiliară face o selecție a clienților, iar astfel sunt diminuate foarte multe probleme. Prezintă potențialilor chiriași proprietățile potrivite nevoilor și bugetului lor, iar proprietarilor chiriașii pe care aceștia și-i doresc.

4. Așteaptă un client pe termen lung
Adesea, proprietarii caută clienți pentru o perioadă minimă de 2-3 ani. Vă rugăm să rețineți că acum perioada medie de închiriere a apartamentelor este de 1 an. Nu pierde timpul așteptând o opțiune mai bună.

5. Nu investește în renovarea locuinței
În fiecare lună există uzură fizică, iar acest lucru este normal. Dacă proprietarul are dorința de a nu pierde din costul chiriei, trebuie să verifice în fiecare lună starea apartamentului. Dar totuși dacă există daune create bunului imobil acestea pot fi compensate din suma de garanție a chiriașului.

Nu uita e bine să ai încredere, dar e și mai bine să fii precaut!